Kvalitetna vina za uspjeh na svjetskom tržištu moraju imati i kvalitetan marketing

Ispis

vinoSeminar na temu „Moderne tehnologije u proizvodnji vina i Marketing vina“ održan je danas u Herceg Etno selu Međugorje. Veleposlanstvo Republike Italije u BiH i agencija ICE iz Sarajeva organizirali su sajam u suradnji s Udrugom vinara i vinogradara Hercegovina i Turističkom zajednicom HNŽ, a predavači na sajmu za vinogradare i vinare bili su enolog doc. dr. sc. Tihomir Prusina i gđa. Barbara Tamburini, enolog i jedna od najboljih talijanskih stručnjakinja iz područja proizvodnje vina.


Dobrodošlicu vinogradarima i vinarima na seminar koji je imao za cilj poboljšanje ukupne učinkovitosti i promocije vina na domaćem i međunarodnom tržištu poželjeli su direktor ICE Agencije Sarajevo Massimo Sessa, veleposlanika Republike Italije u BiH Nj.E. Ruggero Corrias, načelnik općine Čitluk Ivo Jerkić i Krešimir Milićević iz Turističke zajednice HNŽ.

- Vino je naš domaći proizvod i ono je jedan od naših najvrjednijih proizvoda koje je kao takvo  značajan predstavnik nas koji smo ovdje i područja na kojem živimo te svih onih vrijednosti koje je moguće povezati s vinom. Naše dvije autohtone sorte Žilavka i Blatina su ustvari lideri naše proizvodnje vina i mi u turizmu nastojimo brendirati te dvije autohtone sorte. Na određeni način želimo da one budu slika područja na kojem živimo – kazao je u izjavi za medije Krešimir Milićević iz TZ HNŽ i dodao kako je sajam prilika da vinogradari i vinari čuju nešto novo o suvremenoj proizvodnji vina, ali i o trendovima vezanim za marketing vina.

Upravo ova dva prepoznatljiva broćanska vina kroz stručno predavanje gostima iz Italije i ostalim sudionicima današnjeg sajma približio je enolog doc. dr. sc. Tihomir Prusina. Prusina je u svom izlaganju istaknuo da se vina autohtonih sorti Žilavke i Blatine mogu po kvalitetom uspoređivati s najboljim svjetskim vinima te da su u proizvodnji vina na našem području usvojene moderne tehnologije što je nedvojbeno dovelo do poboljšanja kakvoće vina, ali i da je ostalo još prostora za unaprjeđenje kada je riječ o prezentaciji originalnosti i autentičnosti ovih vina na svjetskom tržištu.

- Na današnjem predavanju govorili smo o autohtonim sortama i autohtonim vinima Hercegovine u prvom redu o Žilavci i Blatini. Žilavka i Blatina, to svi znaju, su prepoznatljiva vina ovoga kraja i nigdje ih nema u svijetu nego ovdje. Tim vinima nekada se opskrbljivao i Bečki dvor, znači bila su poznata i priznata. Ova vina su i danas okićena brojnim medaljama. Imao kvalitetna vina, međutim, danas bi trebalo učiniti pomak u marketinškoj priči da bi ta vina bila što prepoznatljivija – poručio je doc. dr. sc. Tihomir Prusina. 

Marketing vina i moderne tehnologije u proizvodnji vina bile su dvije usko povezane teme o kojim je govorila Barbara Tamburini, a nakon održanog predavanja gospođa Tamburini je u izjavi za medije kazala:

- Moderne tehnologije u proizvodnji vina su izuzetno važne prije svega kako bi se naša vina mogla prihvatiti na međunarodnom tržištu, no svaki segment proizvodnje je jako važan. Dakle, ne samo moderna tehnologija, nego i sve ono što se događa od trenutka nastanka grožđa pa sve do trenutka berbe i proizvodnje vina. Moderna tehnologija jedan je od instrumenata koji nam omogućava da ostvarimo željene rezultat koji će biti prihvatljiv na međunarodnoj razini. Na današnjoj prezentaciji smo vidjeli dva prilično nova instrumenta koji se koriste u masovnoj proizvodnji vina a oni nam omogućavaju, što je vrlo bitno, da se posvetimo kvaliteti vina na isti način kako bi to učinili i u maloj proizvodnji vina. Ovi instrumenti nam dopuštaju da radimo sa velikim količinama što je jako bitno da bi se postigla vrhunska kvaliteta vina. 

Osvrćući se na marketing u proizvodnji i plasmanu vina gospođa Tamburini je zaključila:

- Marketing je jako bitan kako bi se valoriziralo sve ono što se radilo prije svega u uzgoju, a potom i u podrumu. Kako bi vino bilo cijenjeno u inozemstvu i na domaćem tržištu moramo imati razvijene marketinške instrumente. 

Jedan od uzvanika današnjeg seminara bio je i načelnik općine Čitluk Ivo Jerkić. Novinari su načelnika Jerkića upitali kakva je uloga, odnosno podrška lokalnih vlasti vinogradarima i vinarima i pružali općina Čitluk podršku vinogradarima u njihovoj proizvodnji i vinarima u plasmanu vina.

- Često znamo reći da je općina Čitluk, odnosno Brotnjo, srce vinogradarstva i vinarstva u BiH. Što se tiče same podrške lokalnih vlasti moram priznati da neka velika podrška i nije bila. Tek sada pripremamo područja za koncesije kako bi našim vinogradarima i vinarima, nakon što smo usvojili Program gospodarenja poljoprivrednim zemljištem, mogli dati određena područja pod koncesije. To je jedan oblik podrške jer sama koncesijska naknada neće biti visoka već će biti riječ o simboličnoj naknadi i to će biti jedan vid podrške našim vinogradarima i vinarima. Istina, njima treba podrška i svih drugih viših razina vlasti, pogotovo kada je u pitanju Zakon o vinu, plasman vina i slične stvari koje mi možemo samo inicirati, ali i tu pokušavamo organizirati raznorazne sastanke – kazao je načelnik Jerkić i pojasnio da su za vinogradare i vinare jako važne teme zaštita domaće proizvodnje, plasman vina i donošenje Zakona o vinu koji bi zadovoljio vinogradare i vinare.

Načelnik Jerkić istaknuo je i dobru suradnju s Udrugom vinara i vinogradara Hercegovina sa sjedištem u Čitluku, posebice naglasio dobru suradnju u organizaciji turističko-kulturno-gospodarstvene manifestacije Dani berbe grožđa i zaključio kako je nužno nastaviti dobru suradnju.

Nakon današnjeg seminara gosti iz Italije posjetili su dva proizvodna pogona i dva podruma na području naše općine te su ovom prilikom degustirali vina.

Fotogaleriju možete pogledati OVDJE.

 

KONTAKT

kontakti

Općina Čitluk
Trg žrtava Domovinskog rata 1
88260 Čitluk


Tel: + 387 36 640 500
Fax: + 387 36 640 537