Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

Radovima na prometnicama u obuhvatu Regulacijskog plana Bare 1 želi se postići veća sigurnost odvijanja prometa motornih vozila i pješačkog prometa

U tijeku su radovi na probijanju trase za nove prometnice u obuhvatu Regulacijskog plana Bare 1. Realizacija projekta vrijednog 1.052.415,00 KM započela je sredinom rujna i podrazumijeva izgradnju novih prometnica kako bi se postiglo optimalno rješenje za prometno opterećenu zonu. Zbog upita o izvođenju radova i bolje informiranosti javnosti, Općina Čitluk kao investitor projekta daje osvrt na izradu i usvajanje Regulacijskog plana Bare 1, njegove izmjene i dopune, kao i koncept mreže prometnica te problematiku dijela prometnice u neposrednoj blizini Dječjeg vrtića Čitluk i Doma zdravalja Čitluk.

REGULACIJSKI PLAN BARE 1 U ČITLUKU

1. Kronologija izrade i usvajanja Regulacijskog plana Bare 1, te Izmjene i dopune Regulacijskog plana Bare 1

Postupak izrade Regulacijskog plana Bare 1 u Čitluku je započeo u 2008. godini, da bi se usvojio 20. travnja 2010. godine, a odnosio se na prostor od 38,38 hektara. Odluka o donošenju i provođenju Regulacijskog plana Bare 1 u Čitluku objavljena je u Službenom glasilu Općinskog vijeća Općine Čitluk, broj 3/10.

Općinsko vijeće Čitluk je na sjednici održanoj 28. travnja 2016 godine donijelo Odluku o pristupanju izradi Izmjena i dopuna dijela Regulacijskog plana Bare 1 u Čitluku. Ovom Odlukom definiran je prostor obuhvata i njegova površina od 31,93 hektara, koja je za 6,45 hektara manja u odnosu na Regulacijski plan. Smanjen obuhvat posljedica je izostavljanja zone 11 iz obuhvata Izmjena i dopuna.

Za nositelja pripreme plana je određena Služba za graditeljstvo, prostorno uređenje i zaštitu okoliša Općine Čitluk, dok je za nositelja izrade plana, nakon zakonski utvrđenog javnog postupka nabave, izabrana tvrtka Ecoplan d.o.o. Mostar.

Osnovni razlog zbog kojega se pristupilo Izmjeni i dopuni ovog Regulacijskog plana su promjene u potrebama koje su nastupile u međuvremenu, u razdoblju od 2010. do 2017. godine.

Urbanistička osnova Izmjena i dopuna Plana prezentirana je Savjetu plana 12.10.2017. godine, a nakon toga je Općinsko vijeće Čitluk na sjedini održanoj 09.11.2017. godine usvojilo Urbanističku osnovu.

Po Usvajanju Urbanističke osnove pristupilo se izradi Prednacrta plana, te je isti usvojen na sjednici Općinskog vijeća Čitluk održanoj 08. lipnja 2018. godine. Nakon usvajanja Prednacrta Plana, održana je Javna rasprava o Nacrtu izmjena i dopuna regulacijskog plana Bare 1. Javna rasprava održana je od 27.06. do 17.07.2018. godine. Izmjene i dopune regulacijskog plana Bare 1 su, konačno, usvojene na sjednici Općinskog vijeća Čitluk održanoj 19.12.2019. godine.

Prema tome, Izmjene i dopune regulacijskog plana Bare 1 su, kao višefazni dokument, izrađene i usvojene sukladno jasno definiranoj zakonskoj proceduri, odnosno sukladno Uredbi o jedinstvenoj metodologiji za izradu dokumenata prostornog uređenja (Službene novine FBiH, broj: 52/02, 2/06 i 63/04).

Regulacijski plan kao jedan od detaljnih planova prostornog uređenja se sastoji od tekstualnog dijela i grafičkih priloga. Između ostalih, jedan od sastavnih dijelova regulacijskog plana su promet i prometne površine. Dakle, regulacijskim planom se definiraju i usvajaju koridori prometnica, tip prometnice i vrsta poprečnog profila na razini Idejnog rješenja.

skica prometnica

2. Koncept mreže prometnica unutar obuhvata Izmjene i dopune Regulacijskog plana Bare 1

Kao što je već istaknuto, unutar obuhvata regulacijskog plana definira se cijela mreža prometnica i koncept odvijanja prometa na razini Idejnog rješenja. Na temelju istog se definira i pristup svim ostalim površinama (sadržajima) unutar regulacijskog plana, kao što su stambena namjena, gospodarska namjena, sportsko-rekreacijska namjena i slično.

Da bi se omogućila gradnja preostalih planiranih stambenih objekata unutar obuhvata regulacijskog plana Bare 1, Općina Čitluk je naručila izradu Idejnog i Glavnog projekta mreže prometnica unutar obuhvata regulacijskog plana Bare 1.

U idejnom projektu prometnica unutar obuhvata regulacijskog plana Bare 1 ( Idejno rješenje prometnica u obuhvatu Regulacijskog plana „Bare 1“ u Čitluku izrađivača Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije Sveučilišta u Mostaru i Građevinsko istraživački centar d.o.o. Mostar broj projekta: SUM-FGAG-GIC-IV od 2024. godine) je definiran početak i završetak rekonstrukcije postojećih prometnica i novih prometnica koje je potrebno izgraditi, kao i tip poprečnog profila prometnica. Također, definirani su početak i završetak rekonstrukcije/sanacije postojećih prometnica, te izgradnja novih. Isto tako dodijeljeni su interni nazivi obuhvaćenih prometnica:

Prometnica A je prometnica koja početak ima na križanju sa magistralnom cestom M17.4 (pored buregdžinice Cibona) do novog kružnog raskrižja pored Srednje škole. Projektnom dokumentacijom predmetna prometnica predstavlja rekonstrukciju postojeće prometnice.

Prometnica B je prometnica koja početak ima na novom kružnom raskrižju pored Srednje škole, a završava se novim križanjem sa ulicom Stjepana Radića. Projektnom dokumentacijom predmetna prometnica predstavlja izgradnju nove prometnice.

Prometnica C je prometnica koja početak ima na novom kružnom raskrižju pored Srednje škole, a završava se unutar novog stambenog bloka zgrada koje su trenutno u izgradnji. Projektnom dokumentacijom predmetna prometnica predstavlja izgradnju nove prometnice.

Prometnica D je prometnica koja početak ima na novom kružnom raskrižju pored Srednje škole, a završava se rekonstruiranim križanjem sa ulicom Stjepana Radića (pored zgrade Doma zdravlja). Projektno dokumentacijom predmetna prometnica predstavlja jednim dijelom izgradnju nove prometnice, a drugim dijelom (uz Dječji vrtić) predstavlja rekonstrukciju postojeće prometnice.

Prometnica E je prometnica duž postojeće ulice Stjepana Radića, početak ima pored Srednje škole, a završava se rekonstruiranim križanjem sa magistralnom cestom M17.4 (pored Gallery Malla). Projektnom dokumentacijom predmetna prometnica predstavlja rekonstrukciju postojeće prometnice.

U glavnom projektu su definirane knjige koje obrađuju predmetne prometnice na razini obrade uobičajene za projektnu dokumentaciju na temelju koje se izvode građevinski radovi. Prema tome, knjige su definirane sa sljedeći rasporedom:

Knjiga I: Prometnice A, C i D sa kružnim tokom u obuhvatu regulacijskog plana Bare 1 – Glavni projekt; Izrađivač: Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije Sveučilišta u Mostaru i Građevinski istraživački centar d.o.o. Mostar, broj projekta: SUM-FGAG-GIC-IV-17/24, Datum: 2024 godina.
Sukladno predmetnoj knjizi su ugovoreni građevinski radovi koji su trenutno u tijeku izvođenja.

Knjiga II: Prometnica B, parking pored dječjeg vrtića i parking pored Doma zdravlja unutar obuhvata regulacijskog plana Bare 1; Izrađivač: Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije Sveučilišta u Mostaru i Građevinski istraživački centar d.o.o. Mostar.
Izrada i završetak predmetne knjige se očekuje uskoro.

Knjiga III: Prometnica E unutar obuhvata regulacijskog plana Bare 1; Izrađivač: Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije Sveučilišta u Mostaru i Građevinski istraživački centar d.o.o. Mostar.
Izrada i završetak predmetne knjige se očekuje uskoro.

3. Problematika dijela Prometnice D u zoni Dječjeg vrtića i Doma zdravlja

U postojećem stanju, pored zgrade Dječjeg vrtića i zgrade Doma zdravlja, postoje dvije paralelne prometnice odvojene AB zidom koje se križaju sa ulicom Stjepana Radića. Ovakvo stanje ne zadovoljava ni minimalne sigurnosne kriterije, kako za promet motornih vozila tako i za promet pješaka, budući da se radi o nekanaliziranom raskrižju u kojem je u potpunosti nejasan i konfuzan način odvijanja prometa. Dodatni problem predstavlja činjenica da se u predmetnoj zoni odvija intenzivan pješački promet.

Također, postojeće rješenje ovih paralelnih prometnica stvara problem za djelatnike Hitne pomoći Doma zdravalja, budući da se vozila parkiraju uzduž prometnice Doma zdravlja, a posebice je otežan manevar vozilima Hitne pomoći. S druge strane, sličan problem prilikom dolaska i odlaska imaju i roditelji djece, prije svega zbog male manevarske površine na postojećem parkingu Dječjeg vrtića.

Projektirano rješenje prometnice D iz knjige I podrazumijeva rekonstrukciju predmetnih paralelnih prometnica, na način da se izvede jedna prometnica sa obostranim nogostupima, iz koje bi imali izravan pristup djelatnici Hitne pomoći Doma zdravlja te djelatnici i roditelji koji dolaze u Dječji vrtić. Prometnica D se završava križanjem sa ulicom Stjepana Radića (prometnica E), gdje je projektirano raskrižje pravilne geometrije sa ulaznim i izlaznim radijusima („lepezama“) koje omogućuju promet teških teretnih vozila i autobusa. Pri tome se nastojalo postići optimalno rješenje koje podrazumijeva „zaštitu“ servisne prometnice Doma zdravlja, a što je za posljedicu imalo rušenje postojećeg AB zida Dječjeg vrtića i manjeg dijela zelenog pojasa površine cca 90 m2. Projektirano rješenje prometnice D podrazumijeva izgradnju novog AB zida, u cijeloj zoni Dječjeg vrtića, te vraćanje postojeće ukrasne ograde u prvobitno stanje.

Prema tome, izgradnjom prometnice D sukladno gore navedenoj projektnoj dokumentaciji, postiže se veća sigurnost odvijanja prometa motornih vozila i pješačkog prometa (nogostup širine 1.60 m s jedne strane i nogostup širine 2.5 m s druge strane), kao i lakši manevar za djelatnike i vozila Hitne pomoć. Isto tako, širenjem manevarskog prostora postojećeg parkinga Dječjeg vrtića te njegovim spajanjem i širenjem ka parkingu pored Srednje škole, omogućit će se značajno lakši dolazak i odlazak roditelja djece.

 

WordPress Video Lightbox